Praktische info

Praktische info

Midden in de gezellige Raadhuisstraat te Roosendaal ligt Yoga Studio Roosendaal, een fijne plek voor een ontspannen onderbreking in je drukke leven en een moment van weldaad voor lichaam en geest. Meld je gerust een keer aan voor een gratis proefles in onze Hatha Yoga Flow, Pralaya Yoga of Yin Yoga lessen of onze actievere dynamische Vinyasa Yoga & Ashtanga Yoga lessen.

Wanneer je na je proefles wilt starten in onze lessen, lever dan vooraf aan je eerste les, aan de docent, het compleet ingevulde inschrijfformulier in. De docent neemt dit dan met je door.

De studio is geheel opgezet en ingericht volgens de filosofie en beleving van Yoga Studio Roosendaal. Dit heeft geleid tot een prachtige combinatie van licht, rust en stijlvolle details, terwijl de intieme persoonlijke sfeer onveranderd blijft.

Wat moet ik aan?
Draag schone en comfortabele kleren, gemaakt van natuurlijke stoffen. Beoefen yoga op blote voeten, zonder sieraden en horloges. Wij zorgen voor yogamatten, kussens en blokken, maar je mag natuurlijk ook je eigen mat meenemen. Het is ook altijd lekker om een handdoek en een deken of shawl mee te nemen (voor ontspanning en meditatie).

Yoga en eten
Om slechte spijsvertering te voorkomen, raden we je aan om 2 uur voor je yoga les niet te eten. Als je erg veel trek hebt kun je iets lichts eten, zoals fruit. Beoefen geen yoga met een helemaal lege maag of als je juist vol zit. Het is ook goed om een half uur van tevoren niet te drinken. Na de les kun je beter een half uur tot drie kwartier wachten met eten en drinken om je lichaam en geest volledig tot rust te laten komen.

Stilte
Stilte bevordert innerlijke rust. Schakel alsjeblieft altijd je telefoon uit als je bij Yoga Studio Roosendaal bent en wees zachtjes voor en na de yoga les. Zeker als je iets later bent en de les al begonnen is. Ga in dat geval eerst even op een mat liggen om je lichaam en geest tot rust te laten komen. Om ervoor te zorgen dat elke les in rust en stilte kan beginnen, willen we je vragen om 10 minuten voor de les aanwezig te zijn.

Blessures
Laat het je leraar weten als je last hebt van blessures, pijn of als je een voor yoga relevante operatie hebt gehad. Dat kan van alles zijn; een knieblessure, rugpijn, hoge bloeddruk of andere klachten.

Menstruatie
Respecteer de cyclus van je lichaam. Doe het wat rustiger aan tijdens je menstruatie en vermijd intensieve lessen met omgekeerde houdingen en achterover buigingen. Laat het je leraar even weten, dan krijg je andere houdingen.

Zwangerschap
Vertel het je yoga leraar als je zwanger bent.

Hygiëne
Indien mogelijk is het lekker om van tevoren te douchen. Anders is het ook goed om je handen, voeten en gezicht te wassen. Het is niet aan te raden om van tevoren te roken. Laat na de les het zweet even op je lichaam opdrogen, zodat je huid de vrijgekomen hormonen en mineralen kan absorberen.

Wierook
Vermijd het dragen van parfum tijdens de yogales. Het is niet alleen beter voor je ademhaling, maar ook fijner voor medestudenten. We maken gebruik van wierook om geuren te neutraliseren en de energie in de kamers te stabiliseren.

Luister naar jezelf
Onthoud dat het jouw yogales is en jouw lichaam. Heb geduld en wees bewust van je eigen kunnen. Laveer tussen je ambitie en je enthousiasme. Wees niet te hard voor jezelf en probeer jezelf niet in allerlei bochten te wringen. Luister naar je lichaam en ken je grenzen. Respecteer jezelf en blijf geconcentreerd op de essentie van je yoga beoefening – ademen en bewustzijn.

Energie
Als je je na je yogales misselijk voelt, hoofdpijn hebt of andere klachten ervaart, kan dat aan verschillende dingen liggen. Sommige houdingen of asana’s stimuleren processen en systemen in het lichaam. Bijvoorbeeld het afvoeren van afvalstoffen uit lichaam. Als die giftige stoffen door het lichaam circuleren kun je lichamelijke effecten ervaren. Andere oorzaken kunnen geestelijk zijn. Praat erover met je leraar voor advies en begeleiding. Het is niet vreemd om emotioneel te worden tijdens of na je yoga beoefening. Blijdschap, verdriet, boosheid, gelukzaligheid.

Observeer je emoties, laat ze passeren en… blijf ademen!

Critical Alignment

Last van rug, nek & schouders?
Critical Alignment Yoga - Woensdag & vrijdag
Meer info

Ashtanga Yoga
Yogalates

Waar het Oosten het Westen ontmoet.
Yogalates is een fusie tussen Yoga en Pilates.
Meer info

yogalates
Begin met YOGA

Yoga voor beginners
Nieuwe cursussen voor beginners - maandag avond & zondag ochtend
Meer info

yogalates